'Arhitectura fericirii' de Alain de Botton


Cartea asta am citit-o pe la inceputul lui iulie si mi-a placut tare mult. Chiar m-am intrebat la momentul respectiv de ce n-oi fi citit-o mai demult?!  

Autorul, Alain de Botton, este un romancier, eseist si jurnalist elvetian. Nu este arhitect, din cate mi-a spus marele internet. Dar scrie frumos despre arhitectura. Foarte frumos. Interesant si captivant. Pe mine m-a cucerit si sunt nerabdatoare sa pun mana si pe alte scrieri interesante ale sale.  

"Arhitectura fericirii" e impartita pe capitole, subcapitole si teme, iar in paginile sale incearca sa raspunda la vesnica intrebare: 'Ce presupune o constructie frumoasa?'. Un raspuns concret nu veti primi (exista, oare?), insa modurile in care abordeaza problema si diversele unghiuri din care o priveste, va vor trezi interesul. Ca sa citez o colega de-a mea, autorul reuseste sa imbine in paginile cartii istorie, filozofie, psihologie. Eu zic ca ii iese bine combinatia. Adesea, de-a lungul frazelor, m-am trezit realizand ca si mie mi-au trecut unele dintre lucrurile respective prin minte, insa se intampla mai mult la modul intuitiv. Cum spuneam si intr-un articol anterior, e altfel cand pui sentimentul in cuvinte. 

Mi-a mai placut ca e extrem de abordabila si la indemana oricui. Nu ai nevoie de vaste cunostinte istorice sau filozofice pentru a intelege ce vrea autorul sa spuna. Nu foloseste cuvinte pompoase, nu ai nevoie sa o citesti cu dictionarul alaturi. Cred ca e ideala pentru boboceii (eu inca ma consider o boboaca) viitori-arhitecti sau pentru oricine altcineva care vrea sa isi extinda putin cultura generala sau sa incerce sa afle raspunsuri la dileme atat de ..obisnuite. 

Va recomand sa o cititi incet, cu rabdare. Rumegati atent frazele :) O gasiti aici. 

Sincera sa fiu, mie mi-a placut suficient de mult cat sa vreau sa o citesc inca o data, asa ca.. 10/10.

"Cladirile vorbesc - si vorbesc despre subiecte care pot fi deosebite intre ele. Vorbesc despre democratie sau aristocratie, despre deschidere sau aroganta, ureaza bun-venit sau ameninta, isi declara simpatia pentru viitor sau dorul de trecut."


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu