'Am numarul tau' de Sophie Kinsella

Sophie Kinsella a devenit un fel de guilty pleasure pentru mine. Acum cativa ani era o adevarata febra cu cartile chick-lit (o fi si acum, dar am depasit eu momentul?), insa treptat s-a stins si am concluzionat ca nu merita investitia de bani si timp.

Totusi, Kinsella mi s-a strecurat pe sub piele. E singura autoare de chick-lit al carei stil de a scrie chiar mi-a placut si abia astept sa scoata un nou roman - sunt atat de lejere si simpatice, incat par un fel de pauza de la citit. 

Mi-au trebuit in jur de 12 ore aproape neintrerupte sa citesc 'Am numarul tau' cap coada. E ultimul roman aparut al Sophiei Kinsella si e.. ca celelalte. Eroinele ei par sa aiba aceleasi insusiri in fiecare volum (tinere, dragute, bune la suflet dar usor naive) si povestea urmeaza cam acelasi fir epic: eroina se indragosteste de tipul gresit, il cunoaste pe parcurs pe cel corect si totul se termina cu un happy ending previzibil. Insa decorul piesei e mereu altul. 

De data asta, Poppy, eroina cartii de fata, e pe punctul de a se marita cu fiul unor academicieni. Evident, ea nu se potriveste deloc familiei si se simte inferioara lor. In urma unor circumstante pe care nu le dezvalui, pune mana pe telefonul asistentei unui director executiv de la o firma importanta si, pentru a-l putea pastra o perioada, joaca rolul asistentei, redirectionand mesajele catre respectivul. Dar bineinteles ca incepe si un schimb de mesaje intre cei doi si.. to cut the long story short, spoiler alert, vor ramane impreuna si se vor iubi ca in povesti. 

Cartile Sophiei mi se par reteta perfecta pentru o comedie romantica tipic americana, usoara, care te face sa visezi la cavaleri pe cai albi si care te inveseleste din cand in cand, daca nu e consumata in exces (ce-i prea mult strica). Nu e nevoie sa iti bati capul cu intelesuri ascunse, metafore complicate, doar sa savurezi povestea si sa iti imaginezi. Poate doar sa te gandesti ce actor s-ar potrivi in fiecare rol :)

Mie mi-a placut si o sa fiu generoasa, ii dau 9/10. O gasiti aici ca ebook.

2 comentarii:

  1. Si eu am renuntat de mult la chick-lit, dar nu ratez nicio carte scrisa de Sophie Kinsella. Are cel mai misto stil. Deja astept urmatoarea carte, intru saptamanal pe sophiekinsella.co.uk sa vad cand o scoate :-)) Desi ultima, "Noaptea nuntii", nu mi s-a parut ca se ridica la nivelul celorlalte. :-(

    RăspundețiȘtergere
  2. Așa este, nu e cel mai bun volum al ei :) Am scris și despre 'Noapte nunții', aici: http://deeaslist.blogspot.ro/2013/10/noaptea-nuntii-de-sophie-kinsella.html
    Și eu intru uneori pe site-ul ei să văd când scoate o nouă carte :)))

    RăspundețiȘtergere