Seria 'Piatra Luminii' de Christian Jacq

Daca tot am vorbit de Egiptul Antic in articolul anterior, mai am o recomandare pentru voi: seria 'Piatra Luminii' de Christian Jacq. Seria cuprinde 4 volume: 'Nefer cel Tacut', 'Femeia Inteleapta', 'Paneb cel Zelos' si 'Locasul Adevarului'.

Actiunea debuteaza in perioada lui Ramses cel Mare si urmareste povestea unui satuc izolat din apropiere de Teba, numit Locasul Adevarului. Satul are propriile legi si se afla sub protectia faraonului, deoarece aici traiesc cei mai buni artizani din intregul Egipt si ei sunt cei care se ocupa cu construirea si decorarea templelor si mormintelor din Valea Regilor. Accesul in sat se face foarte greu, insa la fel de usor esti dat afara daca incalci legile. 

Misterul creat in jurul satului trezeste curiozitatea multora si personaje periculoase incearca sa afle secretele atat de bine pazite ale artizanilor, dintre care cel mai aprig dintre ei va fi un anume Mehy, functionar in Teba. 

Intre timp, faraonul Ramses cel Mare moare, iar soarta satului devine tot mai incerta. In sat se afla un tradator care incearca sa puna mana pe 'Piatra Luminii', unul dintre cele mai mari secrete pastrate de artizani. Pe plan politic, apar lupte de putere intre urmasii lui Ramses, intrigi tesute de Mehy si sotia sa, crime si rasturnari de situatie. 

Misterele se elucideaza abia in ultimul volum care, ca timp pentru incheierea actiunii, marcheaza si inceputul domniei lui Ramses al III-lea. 

Mi-a placut descrierea vietii in timpul Egiptului Antic, mi-a placut firul epic si suspansul in care te tine pagina cu pagina, mi-au placut personajele si faptul ca le contureaza atent, astfel incat ajungi sa le cunosti si sa le intelegi. 

9/10. Ce vreti, am o slabiciune pentru povestile din perioade antice :) 

'Nefer cel Tacut' (vol. I), 'Femeia Inteleapta' (vol. II), 'Paneb cel Zelos' (vol. III) si 'Locasul Adevarului' (vol. IV). 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu