'The Element' de Ken Robinson

Pe Sir Ken Robinson l-am descoperit acum vreun an intr-o filmulet de pe TED Talks. Mi-a placut umorul lui si, mai ales, modul lui de a privi sistemul actual de invatamant si relatia cu creativitatea. 

Un an mai tarziu, urmarind un nou filmulet cu el, am dat peste ultima sa carte aparuta: 'The Element. How Finding Your Passion Changes Everything', scrisa in colaborare cu Lou Aronica. Fiind in cautare de raspunsuri existentiale, titlul m-a cucerit (autorul o facuse deja de la primul speech) si am cumparat-o aproape imediat.

Sir Ken Robinson aduce in discutie probleme de actualitate legate de sistemul de invatamant defectuos, care nu pune accent pe dezvoltarea personala a fiecarui individ, ci mai degraba pe o dezvoltare uniforma a tuturor tinerilor, in cadrul unor parametrii stabiliti, cu ierarhizarea  nepotrivita a materiilor.

De asemenea, evidentiaza importanta gasirii 'elementului', acel ceva care te face sa fii tu insuti, combinatia perfecta intre talent si pasiune. La care te gandesti mereu si pentru care munca nu e o corvoada, ci o placere. Autorul crede cu tarie ca fiecare dintre noi poate excela in ceva anume, insa multi nu au reusit inca sa isi gaseasca pasiunea si sa isi descopere talentul.

Cartea se bazeaza in mare parte pe exemple concrete de persoane /personalitati care au reusit, mai devreme sau mai tarziu, intr-un mod sau altul, sa isi gaseasca 'elementul'.

Eu am gasit-o foarte inspiring si amuzanta (am mai spus eu ca imi place umorul britanic). Nu va asteptati sa gasiti o lista concreta cu pasii pe care trebuie sa ii urmati pentru a va gasi 'elementul', pentru ca nu exista o astfel de reteta. Cartea de fata va da de gandit. Ideea e sa reflectati in liniste si sa trageti concluziile potrivite pentru voi.  

Pe mine m-a pus sincer pe ganduri :) O gasiti aici in engleza.

10/10

'The sequence goes something like this: I get it; I love it; I want it; Where is it?'

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu