'Arta de a nu scrie un roman' de Jerome K. Jerome

După ce am descoperit aventurile pline de peripeții ale celor 3 prieteni într-o barcă și pe două biciclete, am decis să învăț de la maestrul Jerome K. Jerome cum să (nu) scriu un roman. 

În linii mari, dacă doriți să nu scrieți un roman, elementul cheie este să discutați cât mai mult pe marginea acestuia, punându-l la cale pas cu pas, personaj cu personaj și întâmplare cu întâmplare, deviind adesea de la subiect și rememorând întâmplări fără nicio legătură cu viitorul roman. Dar orice ar fi, cel mai important este să nu vă apucați de scris romanul! Discutați doar despre acesta până când ajungeți la forma perfectă, ce va putea fi așternută pe hârtie.

Puteți, în schimb, să documentați într-un jurnal evoluția punerii la cale a romanului și.. cine știe... ;)

Cartea păstrează umorul și ironia cu care mă obișnuisem (și pe care le așteptam!), dar, dacă e să compar după gradul de amuzament, parcă mi-au plăcut mai mult celelalte 2 romane ale lui Jerome K. Jerome și le-am și găsit ceva mai captivante.

Oricum, de recomandat, o recomand. :) 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu