'Un an în Provence' de Peter Mayle

Este una dintre cele mai amuzante cărți pe care le-am citit în ultima vreme! Serios, nici nu-mi amintesc când am râs pe bune ultima oară citind o carte. Ingredientele sunt simple: Provence, francezi, umor britanic, multă mâncare. 

După mai multe vacanțe petrecute în Franța, un cuplu de britanici decide să se mute în Provence. Aici se vor lovi de un stil de trai complet diferit de cel englez, cu care se vor obișnui încet-încet. Povestea urmărește adaptarea lor la cursul de viață provensal pe parcursul primului an de la mutare, lună de lună. 

Autorul tratează cu mult umor și ironie (umor britanic, să ne înțelegem) comportamentul francezilor și toate întâmplările prin care trec, de la curse cu capre până la alegerea tipului de pâine și importanța acordată mâncării (eu am salivat cam din 2 în 2 pagini la delicatesele descrise). Probabil multe dintre descrierile comportamentului francezilor sunt deja clișeice, însă mie mi-a plăcut sincer cartea asta așa că o recomand pasionaților de Franța și amuzament. 

Există 2 continuări ale poveștii de față: 'Din nou în Provence' și 'Provence pentru totdeauna' și promit să vă spun dacă sunt la fel de bune de îndată ce reușesc să pun mâna pe ele și să le devorez. :) 

Până atunci, începeți cu 'Un an în Provence'.

10/10

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu